تربیت جنسی فرزندان؛ روابط جنسی والدین در اتاق خواب

همون‌طور که توی بحث پوشش و برهنگی گفتیم، همه ما از درگیرشدن زودبه‌هنگامِ فرزندمان با مسایل جنسی می‌ترسیم؛ اما گاهی با رفتار خود، فرزندمان را دچار آسیب‌های جنسی می‌کنیم. فرزندان ما خیلی چیزها را می‌فهمند اما نمی‌توانند توضیح بدهند.

رابطه جنسی پیش چشم فرزندان!

رابطه جنسی پیش فرزندان

به‌زودی این بحث رو ارائه خواهم داد. فعلا

به برخی از روایات ظریف و دقیق در زمینه تربیت فرزند دقت کنید:

روایات تربیت جنسی فرزندان

جداسازی رختخواب بچه‌ها

پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از شش سالگی رختخواب پسران را جدا می‌نمود و می‌فرمود رختخواب فرزندانتان را در هفت سالگی از یکدیگر جدا کنید.[۱]

بوسیدن دختر و پسر توسط جنس مخالف

هنگامی که دختر به شش سال رسید، بوسیدن و درآغوش‌کشیدنش توسط مرد نامحرم سزاوار نیست.[۲] امام کاظم(علیه‌السلام)

اگه نکته‌ای تو ذهنتون هست که توی این پست نیست، می‌تونین به‌نام خودتون در تکمیل این نوشته به اتاق‌خواب کمک کنین.

وقتی دختر شش ساله شد، پسر او را نبوسد و سزاوار نیست پسری که به هفت سال رسیده، زنی را ببوسد.[۳] امام صادق(علیه‌السلام)

دیدن و شنیدن رابطه والدین

[userpro_private restrict_to_roles=administrator,subscriber,author]

قسم به آنکه جانم در دست اوست، اگر هنگام آمیزش، فرزندی در اتاق بیدار باشد که زن و مرد را ببیند یا صدایشان را بشنود یا نفس‌زدنشان به گوشش بخورد، آن کودک [در بزرگی] به انحراف جنسی کشیده خواهد شد.[۴] پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله)

  • شما نیز دقت دارید که این روایت به چه نکته ظریفی اشاره دارد. نفس‌کشیدن هنگام رابطه جنسی با نفس‌کشیدن در حال عادی و حتی نفس‌زدن پس از دویدن و بالارفتن از کوه متفاوت است و همان‌گونه که دیدنِ هر نوع رابطه جنسی (اعمّ از یک بوسه یا درآغوش‌کشی یا…)، اثرات منفی به‌بار آورده و یک تصویر مبهم در ذهن فرزند ایجاد کرده و زمینه‌ساز انحراف او می‌باشد، شنیدن صدای «آه آه» رابطه جنسی و حتی شنیدن نوع خاص نفس‌کشیدن در آن هنگام نیز فرزند را به‌سمت مفسده می‌کشاند.

[/userpro_private]


[۱]. أَنَّهُ یفَرَّقُ بَینَ الصِّبْیانِ فِی الْمَضَاجِعِ لِسِتِّ سِنِین‏. فَرِّقُوا بَینَ أَوْلَادِکُمْ فِی الْمَضَاجِعِ إِذَا بَلَغُوا سَبْعَ سِنِین‏. مکارم الاخلاق، ص۲۲۳

[۲]. إِذَا أَتَتْ عَلَى الْجَارِیَهِ سِتُّ سِنِینَ لَمْ یَجُزْ أَنْ یُقَبِّلَهَا رَجُلٌ لَیْسَتْ هِیَ بِمَحْرَمٍ لَهُ وَ لَا یَضُمَّهَا إِلَیْهِ. وسائل الشیعه، ج۲۰، ص۲۳۱

[۳]. إِذَا بَلَغَتِ الْجَارِیهُ سِتَّ سِنِینَ فَلَا یقَبِّلُهَا الْغُلَامُ وَ الْغُلَامُ لَا یقَبِّلُ الْمَرْأَهَ إِذَا جَازَ سَبْعَ سِنِینَ. الفقیه، ج۳، ص۴۳۷

[۴]. لَوْ أَنَّ رَجُلًا غَشِی امْرَأَتَهُ وَ فِی الْبَیتِ صَبِیٌّ مُسْتَیقِظٌ یرَاهُمَا، وَ یسْمَعُ کَلَامَهُمَا وَ نَفَسَهُمَا، مَا أَفْلَحَ أَبَداً؛ إِنْ کَانَ غُلَاماً کَانَ زَانِیاً، أَوْ جَارِیهً کَانَتْ زَانِیهً. الکافی، ج۱۱، ص۱۴۳

نوشته‌های هم‌سو

پاسخ دهید